Bine ati venit

Nu ştiam niciodată cum ne va primi fratele Niculiţă. Ne rugam totdeauna înainte şi totdeauna ne primea cu braţele deschise. Avea timp pentru fiecare, şi nimeni nu era amânat, pentru că avea iubire ca să ne primească pe toţi.

Se întâmpla că rămânea flămând, şi nu mânca, aşa cum obişnuia, pentru că vroia să dea hrană fraţilor, acelora care vroiau să audă Cuvântul sfânt. Ştiu că îi iubea pe fraţi şi fraţii pe el. Obişnuia să spună:

– Să nu cumva să treceţi prin Sibiu şi să nu mă vizitaţi.

– Mă bucur că aţi venit la mine, mai mult decât vă bucuraţi voi.

Iar la plecare avea o vorbă frumoasă:

– Nu puneţi viteză.

Intr-o zi i-am recitat o poezie, nu ştiam că el înainte deja o pusese pe note:

Ce bine-i printre voi iubitii
si dragii sufletului meu,
iubirea voastra-n mine arde
alaturi de-a lui Dumnezeu:
intai e-a Lui, apoi aproape
de ea mi-e dragostea de voi –
Hristos si voi mi-ati fost comoara
in lumea asta de noroi.

Fiti binecuvantati
surori iubite – si scumpi frati.

Ce bine-i printre voi iubitii
si scumpii vietii mele-ntregi,
de voi ma strang ale iubirii
in veci nebiruita legi:
de voi si de Hristos pe viata
si vesnicie sunt legat,
nimic nu va putea desparte
ce Dumnezeu a-mpreunat.

Ce bine-i langa voi cu lacrimi
ingenunchiati sa ne rugam
ce bine-i langa voi cand Sfantul
Cuvant ceresc il ascultam,
ce bine-i langa voi cand glasul
printre cantari ni-l impletim,
ce bine-i cand gandim ca-n ceruri
in veci n-o sa ne despartim.

Ce bine-i cand la despartire
sunt petrecut cu drag de voi,
ce bine-i cand iubirea voastra
ma-ntampina venind-napoi,
ce dulce e cu voi la munca
si ce usor cu voi la greu
cu voi e Dumnezeu in mine
si eu cu voi in Dumnezeu.

Lasă un răspuns

