O întâmplare frumoasă!

Albania – o ţară frumoasă, ce cândva a aparţinut Macedoniei şi acum este independentă, cu constituţie, buncăre, independentă cu musulmani şi atei, dar şi independentă de Dumnezeu. În perioada Paştelui am fost într-o vizită acolo, şi am văzut starea bisericilor care vor să se închine într-un mod vestic, care nu li se potriveşte, ei având ca şi noi un background comunist. Cântările lor erau mai mult cu mâinile pe sus, şi genul seven-eleven. Am ascultat cântările, am privit ce se petrece, am închis ochii la multe, şi cu regret am oftat, zicându-mi că mai au mult de recuperat.

Participând împreună cu ei la diferite acţiuni am hotărât să cântăm o cântare şi în română, şi am cântat cântarea Numai harul. Niciodată nu mi s-a întâmplat aşa ceva. Am crezut că intru în pământ. Doar am făcut cursul de imnologie şi cânt bisericest,  am luat lecţii la muzică(şi nu puţine)… chiar nu pot să cred că a ieşit aşa ceva. Lângă mine era un dirijor de orchestră, nici el nu putea crede ce se întâmplă: câţi oameni eram cam atâtea game şi fiecare cânta pe rând. Eram cu toţii un ecou, parcă era fără noimă. Atât de rău a ieşit cântarea, că niciodată nu am cântat-o aşa de rău. La  a doua strofă am oprit cântarea, am plecat capul, cumva cu simţământ de ruşine pentru că nu am dus-o până la capăt – doar o cântasem de atâtea ori.

Am plecat. Peste câteva zile a venit păstorul de acolo si a zis: „Am vrea să traducem cântarea asta în limba albaneză, pentru că am simţit că este o cântare sfântă, duhovnicească şi am simţit că este Duhul Sfânt în ea”

Am plecat din nou capul. Chiar mi-a fost ruşine, că în loc să slăvesc pe Domnul aşa cum pot – m-am oprit pentru că mie nu mi-a plăcut.

A fost Duhul în ea.

Lasă un răspuns

