Filimon v 22

Totodată, pregăteşte-mi un loc de găzduire, căci trag nădejde să vă fiu dăruit, datorită rugăciunilor voastre

Aşa îmi spune şi adevărul lui Dumnezeu – tot adevărul – din Noul Testament: „pregăteşte-mi un loc de găzduire, căci vreau să-ţi fiu dăruit”. Sunt eu gata să-l primesc? Iată o întrebare, pe care trebuie să mi-i pun cu toată sinceritatea.

Adevărul mi se dăruieşte numai dacă-l primesc întreg, altfel nici nu stă de vorbă cu mine. El nu umblă cu jumătăţi de măsură. „Cuvântul lui Cristos să locuiască din belşug în voi în toată înţelepciunea…” (Coloseni 3:16). Atunci îţi poate desfăşura lucrarea lui dătătoare de viaţă nouă şi de roadă cerească. Numai dragostea poate pregăti cu adevărat un loc de găzduire, atât pentru oameni cât şi pentru Dumnezeu.

Cămara plină de dragoste, are cele mai odihnitoare perne, şi miresmele cele mai alese o umplu.

Filimon era rugat de sf. ap. Pavel ca să-i pregătească un loc de găzduire, după temniţa lui îndelungată. Ca fiu al dragoste, Filimon avea de mult pregătit locul de găzduire, pentru că, cel care şi-a dăruit inima Domnului Isus, şi-a dăruit-o şi răscumpăraţilor Săi. Iar cine şi-a dăruit inima cu adevărat Domnului Isus şi credincioşilor Săi, cu cât mai mult şi-a dăruit Domnului casa şi toate bunurile pământeşti. Căci nu este cu putinţă să-ţi dai inima Domnului, iar casa şi punga nu. Semnul că ţi-ai dat inima Domnului şi lucrării Sale, este faptul că ţi-ai pus casa şi toate bunurile pământeşti la dispoziţia Domnului, a lucrării Sale şi a tuturor urmaşilor Săi.

Filimon, împreună cu Biserica din casa lui, se rugau Domnului pentru a-l revedea pe marele apostol şi Domnul a luat aminte la rugăciunile lor. Mare putere are rugăciunea! Faptul că se rugau pentru acest lucru, este o dovadă în plus că totul era pregătit pentru acest lucru, este o dovadă în plus că totul era pregătit pentru găzduire şi că Onisim, acest nou frate, avea să fie primitcu aceeaşi dragoste ca şi sf. ap. Pavel, ca şi Cristos, Răscumpărătorul lui.

Nu poţi să primeşti pe Cristos decât împreună cu răscumpăraţii Săi. Cine Îl primeşte pe Cristos în inimă şi în casă, iar pe răscumpăraţii Lui nu îi primeşte, sau îi primeşte pe ales, acela nu L-a primit cu adevărat pe Cristos. Cristos nu se poate despărţi de ai Lui, pentru că El este una cu ei. El rămâne întotdeauna cu cei respinşi, cu cei care nu au loc ca să fie găzduiţi.

„pregăteşte-mi un loc de găzduire…”

Domnul Isus vrea să vină, ca să domnească în casa vieţii noastre (1 Petru 3:15), dar nu aşa cum vrem noi, ci cum vrea El, cu tot adevărul Său, cu toată orânduirea Noului Său Legământ, cu toţi ucenicii Săi (mădularele Trupului Său). El nu face nici o concesie de la ceea ce este adevărul Cuvântului Său. Cine nu-L vrea întreg, se lipseşte de El cu desăvârşire.

Este o parte a mea, care, dacă nu o împlinesc, nu pot ajunge la starea dorită de Dumnezeu. Dumnezeu mă pregăteşte pentru Sine, dar şi eu trebuie să mă pregătesc pentru El.

Doamne Isus, Îţi pregătesc inima mea ca să găzduieşti în ea nu ca musafir, ci ca Domn şi Stăpân. Ajută-mă să o pot pregăti. Dă-mi harul Tău în vederea aceasta. Amin!

Dragul meu, tu ai pregătit un loc de găzduire pentru Domnul Isus şi pentru toţi ai Lui? Nu trece uşor peste această întrebare serioasă. Poate că până acum ai făcut deosebire între credincioşi. Opreşte-te şi ia-o pe calea cea bună şi adevărată pe care merge Domnul Isus.

Amin!

Lasă un răspuns

