Capitolul 1:9

„Fratele dintr-o stare mai de jos să se laude cu înălţarea lui.”

Toate coborârile şi înălţările făcute de păcat între oameni, vor fi nivelate de harul mântuirii lui Dumnezeu, pentru ca să se poată trăi dulcea unitate şi părtăşie, aşa cum doreşte Dumnezeu din partea celor mântuiţi. Cine primeşte, prin credinţă şi pocăinţă, pe Domnul Isus ca Mântuitor, este născut din nou, adică ridicat la starea de copil al lui Dumnezeu. Cea mai  înaltă stare la care poate ajunge un rob al păcatului este starea de copil al lui Dumnezeu, de moştenitor împreună cu Domnul Isus Cristos. Cu starea aceasta trebuie să se laude neîncetat dar nu ca şi cum el, prin meritul sau puterea lui ar fi ajuns aici, ci să arate pe Domnul Isus, care, pirn marea Lui jertfă, i-a câştigat acest drept. Deci, ridicarea păcătosului din cea mai neagră stare la cea mai înaltă culme a luminii, trebuie să fie pentru el o pricină de laudă, dar nu pentru sine, ci pentru Mântuitorul său.

Eu mă laud cu ceea ce mi-a făcut Domnul şi prin această laudă caut să atrag şi pe alţi păcătoşi la El, ca şi ei să fie ridicaţi pe culmile luminii şi fericirii veşnice. Mă laud cu Numele Lui, pentru că El este Bunul cel mai de preţ. Mă laud cu înălţarea mea, pentru ca să arăt cât de mare este Cel ce m-a înălţat. Prin puterea mea eu nu m-aş fi putut înălţa niciodată. Mântuitorul meu însă, în îndurarea Lui, S-a coborât în fundul prăpastiei unde zăceam şi m-a ridicat. A Lui să fie slava în vecii vecilor. Amin!

Etichete:

Lasă un răspuns

